tisdag 1 januari 2013

Recension: Brewdog - Ghost Deer

Ännu ett öl som Brewdog inte skulle brygga igen, men nu har de gjort det (eller skall man säga hjort det?). I det här fallet var det tur för min del då jag åkte till Skottland samma dag som hjorthuvudet åkte till Stockholm och mässan 2010. Nu kom dem på otroligt trevliga 6cl flaskor, jag hoppas verkligen att det är fler bolag som kommer att tappa på så små flaskor. Det vore toppen. Nåväl, hur var innehållet i flaskorna då?

Gyllene färg på vätskan, inget som helst skum eller kolsyra. Doften är som att sniffa på ett sherryvin (kan ju kanske förklaras med att den har bott på sådana fat en stund). Smaken har sherry, sprit, lite vanilj och ännu mer sprit. Totalt obalanserad, men jag hoppas att något år i källaren rättar upp det hela och stillar de 28% som finns i flaskan.

Doft: 7/10
Smak: 6/10
Tidsåtgång per flaska: Runt 40 minuter
Totalt: 6+/10
Prisvärdhet: ok, den är ju klart mycket billigare än Samuel Adams - Utopias som får vara det man kan jämföra med. Men 6cl för 5pund (har jag för mig att det var) plus porto till Sverige från Brewdogs webshop kan ju ändå vara ok. Jag som sagt verkligen älskar formatet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar