torsdag 31 januari 2013

Recension: BrewDog - Cocoa Psycho

Ännu en av de prototypkok som Brewdog släppte ur sig under slutet på förra året. Denna gång en Imperial Russian Stout på 10%.

Vätskan är svart med ett brunt skum. Doften är rökt jäst och skall jag vara ärlig så är den väldigt tillbakadragen så den doftar inte mycket alls. Smaken är i princip bara mörk choklad, det är ungefär som att slicka i en kakaoförpackning eller äta en chokladkaka med 95% kakao. Det blir nästan för mycket av det goda. Det sägs att de skall ha använt kaffe och annat i drycken, men det märks det inte mycket av. Däremot har jag hittat den perfekta ölen till min ölmilkshake.

Kents skiva Jag är inte rädd för mörkret känns väl inte helt opassande till den här rackaren.

Doft: 4/10
Smak: 7/10
Tidsåtgång per flaska: Strax över en timme.
Totalt: 6+/10
Prisvärdhet: Kan inte bedömmas då jag inte har en aning om vad flaskan kostade egentligen, men skulle den komma till Sverige och Systembolaget så borde den rimligen ligga på 25-30:-.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar