torsdag 10 januari 2013

Recension: Mariestads - Old Ox

Det är intressant när man har släktingar över på besök, idag hade de tagit med lite öl hit. Det var dels en Thrashy blond till mig och en Mariestads Old Ox till dem själva. Man måste ju prova när det dyker upp öl dom jag inte har tänkt köpa. Sagt och gjort så knyckte jag ett litet provsmak och så här var det.

Det är en gyllene vätska som är helt klart, skummet är helt vitt. Doften är lite brödig och söt. Smaken var lite detsamma, men det var även lite jäst och en tvålsmak i den. Nej, det här var inte direkt någon vidare öl. Så tråkig, men ändå drickbar, men tråkig. Nämnde jag att den var tråkig?

Som sagt, det är tur att man har folk som tar med öl hit och låter mig smaka. Tyvärr blir mina fördomar ofta besannade,  men någon gång, då måste man väl bli rejält chockad till det bättre?

Doft: 2/10
Smak: 2/10
Tidsåtgång per flaska: runt tio minuter
Totalt: 2-/10
Prisvärdhet: Inte prisvärd, de dryga 17:- den kostar är den inte värd, inte alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar