fredag 1 februari 2013

Reflektioner över dagen släpp 1/2

Jag hade tänkt att skriva det här inlägget i natt, så säker var jag på hur det skulle komma att se ut. Jag vågade dock inte, tänk om jag skulle behöva radera allt och börja om igen. Nu hade jag dock inte fel.

Ett konstaterande kan göras, ölsverige är tillbaka som det var under tidigt 2012. Det är köer, det är saker som bara flyger bort från hyllorna i en rasande fart. Otroligt roligt.

Neb sålde som förväntat otroligt bra och även Bourbon County stouten. Men i övrigt så har det gått en hel del av det andra också. Det känns skönt.

Intressant dock att se att så många T3-butiker hade T5 saker på hyllorna idag, är det så att Systembolaget håller på att lätta upp kraven lite? Eller är det en variant på Systembolaget 2013 vi redan ser? Hur som helst, kul att se att fler får tillgång till bra öl samma dag som den släpps.

Hemsidan verkar ha fungerat stabilt och snabbt idag, i alla fall gjorde den det för mig och jag har inte sett några klagomål på det. Skönt att den pucken kanske är löst. Dock så var inte T5 beställningsbar även denna gång, förhoppningsvis kommer det snart.

Men som sagt, en otroligt glädjande dag och jag hoppas ni har fått tag på det du önskade och att det inte var alltför mycket kaos på den butik du besökte.

Uppdaterat: Kul att se att det kom en hel del roliga saker i det lokala och småskaliga, inklusive Slottskällans Dubbel-IPA.

2 kommentarer:

  1. På Vinkällarbutiken i Sthlm var det ordentlig kö till ölhyllan kl 13:00! när jag var inne. Dock var personalen helt med i matchen och slussade fram ett par-tre personer i taget som fick ta sin beskärda andel av kvoteringen. Japp, flera sorter kvoterades ut bla Goose, Corne de diable och Gouden Carolus Cuvée van der Keizer Rood.

    Surdegen Granberg - Bolagare.

    SvaraRadera
  2. Att flera T3-butiker tog in några sorters öl idag (och alla andra släpp för den delen) är tyvärr inte Systembolagets, som företag, förtjänst. Egentligen är ju inte det meningen, men ölansvariga runt om i landet trotsar reglerna och tar in några lådor av varje ändå för att det finns efterfrågan och att man själv tycker det är spännande öl som man vill dela med sig av till kunderna. Man kan ju luta sig mot att man "sprider bra dryckeskultur" ;).

    Själv är jag ölansvarig i en T3 och vi skulle ju egentligen inte ha fått nåt idag, men jag tog ju såklart in flera sorter. Nebuchadnezzar och Nils Oscar Celebration Ale gick bäst idag i min butik. :)

    SvaraRadera