onsdag 11 juli 2012

Recension: Omnipollo - Mazarin

Jag vet inte vad herr Henok gör, men hans flaskor blir alltid lika snygga, han har den goda smaken att bara arbeta med folk som gör underbar design, det är man inte direkt bortskämd med.

Ljusorange är färgen på vätskan i glaset, skummet är något mörkare än kritvitt. Doften är grapefrukt och citron med någon sötma på toppen. Smaken är detsamma med en liten efterbeska. Precis som Leon så är den oerhört lättdrucken. Inte dum alls, den är ju precis det som bryggaren ville att den skulle vara, lätt men ändå sofistikerad. Även den här kan man ett par av på en kväll utan att vare sig tröttna eller känna sig berusad. För min del så hade jag gärna sett att det varit lite mer av allt i den, men nu är det inte jag som har gjort den.

Vad lyssnar man till när dricker denna då? Jag tänker inte säga Per Gessles skiva Mazarin, utan man skall istället spisa Rigmor Gustafsssons skiva Calling You.

Doft: 7/10
Smak: 7/10
Tidsåtgång per flaska: runt 40 minuter
Totalt: 7/10
Prisvärdhet: Ok, 38:- är lite i högsta laget, finns på Systembolaget i beställningssortimentet. Kollikrav 24 stycken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar