tisdag 17 juli 2012

Recension: Stone - Oaked Arrogant Bastard Ale

Rödbrun färg, skummet är beiget till färgen. Doften är rostad malt, russin, vanilj, lakrits och en smula ek. Smaken är söt, lite bränd, man kan känna ekfaten (eller chipsen), lite tall. För min del känns hela ölen unken, jag har druckit den vid flera tillfällen och känt samma sak. Jag blir nästan illamående när jag dricker den, den passar helt enkelt inte mig, men många gillar den och den är välgjord. Jag blev tvungen att skänka bort min andra flaska idag för jag klarar inte av den.

Musikaliskt inslag till den här ölen? Guetta David - F*** Me I'm Famous

Doft: 6/10
Smak: 6/10
Tidsåtgång per flaska: Runt en och halv timme
Totalt: 6/10
Prisvärdhet: 37:- är för mycket i min smak för den här. (finns då och då på privatimport från Great brands [kollikrav 24 stycken] eller på krogen).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar