fredag 13 juli 2012

Nygammal förpackningsmetod.

Häromdagen fick jag en länk skickad till mig som visade att skådespelaren Adrian Grenier och designern Justin Hawkins kommer att släppa en öl förpackad som man gjorde förr, med en hel topp, dvs man måste använda en konservöppnare för att få upp skrället. Namnet på det hela är Churchkey Can Co. och först ut är en öl i pilsner stil.

Är det vettigt? Vinner man något på att ha en hel topp eller är det bara en massa extra bök för att få upp den?

Den skulle nog inte kunna säljas på Systembolaget heller då man får med en konservöppnare till varje sexpack och man får ju inte med ölöppnare till all annan öl som säljs på Systemet. 

En sak är i alla fall säker, jag gillar designen på burken och skulle kunna köpa den därför, ölet som är däri ger jag nog inte mycket för, men vem vet, jag har inte smakat det.

2 kommentarer:

  1. Jag har funderat en del på det här fenomenet men kommer inte fram till någon slutsats. Annat än att det kan vara en del i dagens hipsters fascination för femtiotalets rockabillykultur.

    SvaraRadera
  2. När det gäller det där med att skicka med öppnare så brukade Falcon Gammelbrygd (på den tiden som Falcon var Falcon och inte Carlsberg) komma med en liten kapsylöppnare, så jag tror inte att det är något problem om inte reglerna på området ändrats sedan dess.

    SvaraRadera