Bättre service för kunder som efterfrågar lokala och småskaliga drycker
– Systembolagets definition av lokala och småskaliga drycker var i första skedet medvetet försiktig, just för att kunna säkra leveranserna till våra kunder. Leveranserna har fungerat bra och därför justerar vi nu definitionen för att ännu fler artiklar ska bli tillgängliga för alla våra kunder, säger Magdalena Gerger VD på Systembolaget.
För att ytterligare förbättra servicen mot kunderna kommer en förbättrad beställningsfunktion för mobiltelefoner under hösten. Den kommer att möjliggöra beställningar av drycker på plats hos lokala producenter. Beställningen hämtas sedan ut i vald Systembolagsbutik.
– Vår ambition har hela tiden varit att hitta en bra lösning för att förenkla för våra kunder att beställa lokala och småskaliga drycker när de besöker en tillverkare. Med en förbättrad beställningsfunktion för mobiltelefonen kan detta möjliggöras på ett smidigt sätt, säger Magdalena Gerger.
Fakta om lokala drycker:
• I dag finns det 444 lokalt producerade och efterfrågade drycker på Systembolaget, som lagerförs i minst en butik.
• Dessa drycker är spridda på drygt 80 leverantörer
• Försäljningen av lokala drycker under första halvåret 2012 ökade med 61 procent jämfört med samma period 2011. Ökningen 2011 jämfört 2010 var 113 procent.
----
Dock så har det inte gått "live" än så länge, men det borde ske vilken dag som helst. Det hela innebär att det kommer att kunna beställas ännu mer av de lokala och småskaliga produkterna, precis som det var utlovat tidigare. Förbaskat angenäma nyheter så här mitt i sommaren!
Bättre sent än aldlrig. Bra att Systembolaget ändrat policy. Hoppas att Helsingborgs lager samt de övriga öl som tidigare var bojkottade kommer med.
SvaraRaderaSom det är utformat nu så ser jag inte varför de inte skulle få vara med.
SvaraRadera