torsdag 5 juli 2012

Svammel, svammel och svammel.

Så var det då det här med inlägg. Jag har egentligen inget att skriva, och en recension är jag inte på humör för.

Idag har det varit näst sista dagen innan semestern på det normala jobbet, det blir inte alltid som man har tänkt sig, det visar sig att alla utom jag och en ny kille har tagit semester, så jag fick helt enkelt börja lära honom arbetet så han kan vara själv nästa vecka när även jag försvinner på semester. Efter det så blev det lite annat att göra, handla och klippa gräsmattan. Nu har jag äntligen hamnat i soffan och dricker en Anders dubbel-ipa, fortfarande lika bra som när jag provade den första gången, dessutom var det en av de första recensioner jag gjorde. Till det käkades det pasta och ostsås, det fungerade faktiskt riktigt bra, oväntat nog, måste ha varit ostsåsen.

Det är lustigt det här med vädret och öl, idag när det är varmt vill jag dricka ipor, men när det är vinter eller regnar så är det stout/porter/barley wine som gäller. Då det snart kommer att åska här som det verkar så blir jag fundersam, vad fasiken dricker man när det åskar? Någon som har något förslag som passar ypperligt, kanske suröl?

När jag satt på tåget hem idag så lyssnade jag på en gammal acid-mix, helt plötsligt så börjar jag översätta musiken till ölsorter. Den mörka och dova delen är en stout, när de har släppt upp filtret lite grann blir det en apa, sedan filtret åker upp ännu mer så blir det en ipa, och slutligen när 303'an skriker som mest bordet det vara en suröl. Det skulle vara kul att försöka lyckas att dricka en hel acidlåt någon gång, men oftast så går det så förbaskat snabbt mellan de olika bytena så det skulle bli jobbigt, och hur gör man när 303'an slajdar? Skall man då ta både suröl, ipa och apa samtidigt?

Nej, nu får det nog vara färdigsvamlat och kanske färdigtänkt, dags att slappna av och bara ta det lugnt innan det blir dags att sova någon timme innan det blir ännu en galen dag i det normala livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar