torsdag 26 juli 2012

Recension: AleSmith - Horny Devil

Vätskan är orange med ett vitt skum. Doft och smak är enligt mitt tycke persika, aprikos och en gnutta citrus, relativt söt med små inslag av alkohol och belgisk jäst. Inte dåligt alls, men inget jag skulle kunna få i mig en hel flaska av på en kväll, det räckte gott med den provsmakningen som var på Örebro öl och whisky förra året, så dela gärna flaskan med några stycken. Funderar på namnet Horny Devil, är det så att man skall bjuda en liten dam eller herre på det (och med liten så menar jag kroppsligt och inte åldersmässigt) då de brukar gilla sötsaker och så blir de lite luriga på den då det ändå är 11% i flaskan? Jag vet inte, men det skulle mycket väl kunna vara så de har tänkt. Har man plats för flaskan hemma och har 160:- till övers så bör man helt klart prova den här drycken (men kanske inte som jag nyss föreslog).

Vad dricker man då till den? Det borde bli något sliskigt eller sött, kanske från Belgien, vad kan det då bli, Telex och plattan Looney Tunes passar rätt bra in på det (intressant för övrigt att ett belgiskt synthpopband fick kalla sin skiva för det medan ett hardcoreband från Örebro inte fick det, jag tänker då på Millencolin, men det är ju å andra sidan bara en sidoparantes som inte har med ölen att göra).

Doft: 8/10
Smak: 8/10
Tidsåtgång per flaska: Säkerligen över två timmar
Totalt: 8/10
Prisvärdhet: Ok, 160:- kan nästan räknas som lite i överkant, men ändå inte, dela gärna flaskan på flera personer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar