lördag 11 augusti 2012

Recension: Brewdog - Dead pony club

Vätskan är helt klar och gyllene, skummet är vitt. Doften består av grapefrukt, tall och gräs. Smaken är detsamma fast lite mer framträdande än doften, det avslutas med en liten efterbeska. Den känns otroligt tunn i munnen, men det kan man nästan räkna med när den bara är på 3,8%, just det där med 3,8%, kunde de inte ha gjort den på 3,5% och sålt den som folköl i Sverige? Den är så pass bra så jag gärna skulle tänka mig att dricka den som folköl (och då kanske den dessutom skulle vara några kronor billigare). Den är inte dålig alls, tvärtom, oerhört lättdrucken och passar klockrent in i sommaren, jag skulle mer än gärna dricka ett antal på en kväll, eller snarare på en timme. En positiv överraskning får jag då ändå säga och jag svär lite för mig själv att jag inte beställde flera.

Musik då? Det måste blir något lättsmällt och samtidigt relativt bra, så varför inte Erik Hassles senaste skiva We dance.

Doft: 6/10
Smak: 7/10
Tidsåtgång per flaska: tio minuter.
Totalt: 7/10
Prisvärdhet: inte prisvärd, 1,59 pund plus porto från Brewdogs webshop är väl kanske i mesta laget. Enligt rykten så kommer den till Systembolaget (än så länge inte klar om det blir en lansering eller om den kommer i beställningssortimentet) under hösten och kommer då priset ner på typ 16-17:- så börjar den nog bli prisvärd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar