onsdag 1 augusti 2012

Reflektioner av dagens släpp 1/8

Lite senare än vanligt kommer nu mina reflektioner över dagens släpp. Är det semester så är det, även om det i mitt fall är absolut sista dagen på semestern.

Nå hur såg det ut i landet under dagen? Jag har inte suttit och följt hur det har tagits ur hyllorna under dagen utan jag har gjort en koll nu. Det ser ut som om det har varit riktigt lugnt ute i landet, till och med lugnare än vad jag hade räknat med, det mesta finns kvar ute i butik att plocka. Det som verkar ha gått åt på både beställning och i butik är de båda Emelisse-produkterna, även om det i skrivande stund faktiskt finns några buteljer kvar av Glen Elgin både Stockholm och Göteborg.

I övrigt finns det relativt mycket buteljer kvar av de flesta produkterna i många utav butikerna och en hel del kvar på depån. Jag hoppas att det bara är semsterlunken som tar ut sin rätt och att det inte betyder att ölintresset har dalat så otroligt. Vi får avvakta till september innan jag börjar dra i de växlarna.

För min del så gjorde jag ett studiebesök i en T5-butik och kollade hur det faktiskt går till på fältet, det var lite kul att stå och köa för att komma in. Roligast var de underbara kommentarerna från de som brukar besöka butiken varje dag prick klockan tio. Jag vet dock inte om det var helt rätt dag att göra besöket på, det var alldeles för lugnt och alla personer var trevliga och talade med alla och hjälpte varandra. Jag lyckades dessutom beställa en del T7/T6-produkter utan problem och jag fick nu se ännu ett sätt att göra beställningar i systemet, det här sättet var helt klart det smidigaste hittills. Så nu vet jag om att det finns tre olika vägar att gå, kanske finns ännu fler, för att komma till samma sak.

Hur var det då med webben då? Den verkar ha fungerat utmärkt under dagen, jag kollade via mobilen när vi satt och fikade runt 20 över tio och kunde utan problem klicka i och gå vidare med en beställning. Så var det inte sist det var ett släpp. Det kan ju visserligen bero på att det generellt var lugnt idag, även där kommer nog det stora eldprovet under september. Vi får dessutom se om det kommer att bli så att T5 går att beställa via nätet då.

Nåväl, nog svamlat om detta. Jag hoppas och antar att ni har fått tag på det ni önskade, alternativt hinner in till bolaget innan det tar slut (om någon dag eller så).

1 kommentar:

  1. Modulsystem verkar halvt om halvt ha övergetts.

    Jag gjorde som vanligt och la en webbeställning och gick sen till butiken (borde vara T2-nivå eller så) för att beställa resten. Strax efter såg jag att alla utom en av de jag just beställt stod där på hyllorna...
    Enligt personalen så får de tydligen ta in vad de vill, och det är bara att säga till innan om det är något man är intresserad av (eller nått sånt).

    Verkar inte som det är så många andra som insett att de finns där, då det fortfarande finns kvar av allt (21 Old Stock, som tog slut på ingen tid alls på den mindre centrala T5-butiken).

    SvaraRadera