lördag 4 augusti 2012

En lite mörkare provning med en liten ljusning på slutet.

Häromdagen tittade en kompis över och det var bestämt sedan länge att det skulle drickas öl. Sagt och gjort så satte vi igång och korkade upp flaskor, det visade sig att det skulle bli lite mörkare saker där en hel del hade legat på diverse olika fat. Vissa hade jag provat tidigare andra var helt nya för min del.

Jag kunde dock i alla fall konstatera att den vanliga Bitch pleasen hade utvecklat sig lite mer i rätt riktning, men jag tror allt att resterande flaskor får stå kvar i källaren en bra stund till. Islay varianten tilltalade inte mig lika mycket, men kompisen gillade den klart mycket mer än den vanliga. Lost dog var som jag har läst tidigare sisådär, lite tråkigt då den faktiskt skulle ha potential att bli bra, åtminstone på pappret. Black metal stouten, kändes som den skulle kunna bli hur kass som helst då det har satsas en hel del på etiketten, men inte då, innehållet var faktiskt riktigt bra. Gudeløs och Anarchist / Alchemist fanns det inget att klaga på överhuvudtaget.

Hela listan på det som dracks kommer här:
Brewdog/Three Floyds - Bitch Please 8/10
BrewDog/Three Floyds - Bitch Please Islay 7/10
BrewDog/Lost Abbey - Lost Dog 7/10
Jester King - Black Metal Imperial Stout 8/10
Djævlebryg - Gudeløs 9/10
BrewDog - Anarchist / Alchemist 8/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar