söndag 1 januari 2012

Årsbästalistor 2011

Här kommer mina årsbästalistor, både vad det gäller öl och musik. Jag har försökt ta den öl som är släppt på Systembolaget under 2011 eller på någon festival. Jag har säkerligen missat någon, det borde jag ha gjort, det har varit ett sånt otroligt bra ölår 2011. Har jag missat något eller tycker ni någon öl ligger på helt fel plats? Läxa då upp mig i kommentarsfältet :).  Nu börjar vi med ölen. 
  1.  Uinta - Crooked Line Labyrinth 
  2. Brewdog/Mikkeller - I Hardcore You
  3. Brewdog - Abstrakt 05 
  4. Eskilstuna Ölkultur - Anders dubbel IPA
  5. Närke kulturbryggeri - Gransus
  6. Djævlebryg - OriginAle
  7. Närke kulturbryggeri - Huvill
  8. To Øl - Reparationsbajer
  9. Monks Café - Bröderna Anderssons Brutala Super Saison Oak Edition 
  10. Brewdog/Beersweden - Hello, My name is Ingrid, första batchen
  11. Mikkeller - Texas Ranger
  12. Ölsvammel - Nalle Puhs julporter
  13. Gamla Slottskällan - Zero
  14. Oppigårds - Drakens DIPA
  15. Brewdog - Abstrakt 06
Sen går vi rask över till musiken, det har även där varit ett riktigt bra år, förutom för den hårdare delen av skalan, kom det nått bra överhuvudtaget under 2011? Jag kan inte komma på något. På listan är det överraskande mycket Svensk pop, det verkar tydligen ha varit ett sånt år då jag var ett popsnöre.
    1. Deportees - Islands and Shores.
    2. Vit Päls - Beach 2011
    3. The Sound of Arrows - Nova
    4. Anna Ternheim - The longer the waiting (the sweeter the kiss)
    5. Lykke Li - I follow rivers
    6. Den Svenska björnstammen - Vart jag mig i världen vänder
    7. First aid kit - The lions roar
    8. Patrick Wolf - House
    9. Skinny Puppy - Cullorblind
    10. Tove Styrke - Call my Name
    11. LMFAO - Sexy and I know it
    12. Jonathan Johansson - Centrum
    13. Adele - Set fire to the rain
    14. Veronica Maggio - Välkommen in
    15. Erik Hassle - Are you leaving?
      Hoppas nu 2012 blir minst lika bra som 2011 faktiskt var!

    1 kommentar:

    1. Tack för omnämnandet. Får hoppas att Nalle Puh Portern tas emot lika bra på SM :)

      SvaraRadera