lördag 28 januari 2012

Recension: Eschweger Klosterbrauerei - Duff Beer

Jag fick igår ett mail från en läsare som undrade om jag inte kunde recensera Duff Beer nu när den har kommit i T9-modulen. Visst kan jag väl göra det. Recension gäller dock en importerad burk från Tyskland, så jag vet inte om det finns några skillnader mot en Svensksåld flaska (de är bryggda på olika bryggerier enligt information på nätet, men jag förutsätter det är samma recept).

I glaset befinner sig en helt klar gyllene vätska som toppas av en vit skumkrona. Doft och arom är gräs och lite bröd med en aning citron. Inte mycket till vare sig smak eller doft ungefär som jag hade väntat mig att det skulle vara. Den här är inte direkt rolig alls (en vanlig standard industriell lager) men kan vara kul om man gillar Simpsons, men för 20.90:- hittar man klart mycket roligare på bolaget.

Till denna lyssnar man på Mötley Crües skiva Dr. Feelgood.

Doft: 3/10
Smak: 3/10
Antal timmar per flaska: 5 minuter kanske.
Totalt: 3/10
Prisvärdhet: Inte prisvärd, 20.90:- för en flaska humoröl är det inte värt, men har man nån simpsonsälskare i sällskapet så kan det kanske vara en rolig present.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar