onsdag 26 september 2012

Recension: Old Worthy - Scottish Pale Ale

Vätskan i glaset är grumlig och gul-orange till färgen, skummet är nästan helt vitt.  Doften är en aning rökig med inslag av en sirapslimpa. Smaken går ungefär i samma tecken men har även en fruktighet. Inte mycket till efterbeska. Den känns väldigt tunn så en större maltbas hade inte varit helt fel, då hade den nog blivit bättre enligt mig. Den skall enligt den trevliga bryggaren fungera utmärkt ihop med whisky. Det kan jag dock tänka mig, men jag tänker inte testa det då jag för mitt liv inte rör whisky. Det här är en öl som kan leda en industrilagerdrickare in till de lite finare salongerna och sådana behövs. På det hela taget ett ok öl, men inte mer än så.

Musik skall vi väl ändå ha? Varför inte Aztec Cameras första album High Land, Hard Rain

Doft: 6/10
Smak: 7/10
Tidsåtgång per flaska: runt 20 minuter
Totalt: 6/10
Prisvärdhet: ok, 27:- är i överkant för den här. Finns att köpa i beställningssortimentet hos Systembolaget (kollikrav 12 st). (min flaska var ett varuprov)
Flaskmärkning: Bäst före sep 2013.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar