lördag 17 mars 2012

Bidnests 30års kalas

Den 12 maj, tyvärr samma datum som en viss festival i Danmark går av stapeln (Copenhagen beer celebration) så firar det gamla punkskivbolaget Birdnet 30 år. Det är oerhört synd för jag hade verkligen velat vara med på det kalaset, men man kan inte vara på två ställen samtidigt. Musikevenemang tänker ni, kan det verkligen passa här? Det här här passar verkligen här. Dels så är det så att det hela faktiskt går av stapeln på Strömsholms bryggeri (kanske inte så konstigt då Per Granberg, grundaren av Birdnest tillika sångaren i Charta 77 är i högsta grad inblandad i det bryggeriet), dels så har jag en känsla av att det borde skapas ett speciellt öl just för detta firande (det har jag inget belägg för, utan det är mest en magkänsla jag har).

Vilka band är det då som är klara än så länge?
Sober
Strebers
Big Fish
Squareheads
Dia Psalma
Stukas
Charta 77
Finkel Rokkers
Human Error
The Past
Hymans
Johan Johansson
Dennis & Dom Blå Apelsinerna / (Ohlson Har Semester Production )
Guineapig
Dorlene Love (Crash Nomada)


Det känns bara som om man vore tillbaka på 90-talet igen, så många härliga band som man har sett genom åren. Kul att se att Strebers kommer tillbaka och framförallt Big Fish, ett av mina favortiband. Så det är surt att vara i Danmark samtidigt, men jag får trösta mig med att det kommer att slinka ner massor med god öl i mig. 

2 kommentarer:

  1. Strebers är ju hur coolt som helst, men ska dom lira både som Strebers och Dia Psalma?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det verkar helt klart som det, frågan om Strebers kör med en riktig trummis eller om de kör med Styrbjörn.

      Radera