tisdag 21 juni 2011

Recension: Uinta - Crooked Line Labyrinth

I helgen hade jag förmånen att smaka lite på Labyrinthen. En öl som jag faktiskt köpte mest på grund av den fantastiska flaskan, det händer inte ofta, men ibland så får ögat bestämma. Dock så visste jag att det inte skulle vara alltför dåligt innehåll i flaskan. Men hur bra var det egentligen? Jag kan säga så här, de som såg mig på området lär ha fattat att jag gillade det, otroligt mycket, leendet gick från öra till öra och jag hoppade nästan jämfota av glädje.

Färgen när man häller upp den är kolsvart med en liten brun krona på toppen. Doften har lite choklad, lite rökighet och en gnutta vanilj (vissa säger sig hitta lakrtis i doften, jag men jag baske mig inte finna det). Smaken är komplex med choklad, vanilj, sötma, lite rökighet och lite örtsmak. Av de 13.5% som finns i flaskan märks inte mycket. En flaska som är bra nu, men lär bli livsfarlig med lite lagring.

Musiken till detta mästerverk, Kristoffer Åström, Rainaway Town.

Doft: 9/10
Smak:10/10
Antal timmar per flaska: jag skulle tippa på 3-4
Totalt: 10/10 (den första tian på bloggen)
Prisvärdhet: Prisvärd, ja den kostar 180:- och den är värd det!

2 kommentarer:

  1. Jag köpte faktiskt två flaskor i förrgår.Dyrt som ''sagt'', men din recention gör mig ännu mer nyfiken. Läge att korka upp i övermorgon kväll kanske...

    SvaraRadera
  2. Ja det tycker jag du gör rätt i, så har du nått att göra hela midsommaraftonskvällen :). Sen sparar du den andra flaskan några år.

    SvaraRadera