onsdag 22 juni 2011

Recension: Brewdog - Abstrakt 06

Jag provade den på fat, så denna recension gäller den varianten, flaskan kommer att provas på midsommar.

Nästintill kolsvart i färgen. Doften är lite bränd, har en rejäl hög med citrus och tall samt en del sötma. Smaken har inslag av grape, choklad, lite brända ekfat den är snusorr och har en rejäl bitterhet. Kan fortfarande inte säga om det är en IPA eller om det är en Stout/porter, fantastisk är den iaf, komplex och rolig. Den här skall bli spännande och se vad det blir av när den har bott i källaren något år.

Musik till detta då? Kataklysm, mörkt och rätt komplext samt ett jädra driv.

Doft: 9/9
Smak: 9/9
Antal timmar per flaska: Skulle tippa runt 1
Totalt: 9/10
Prisvärdhet: Prisvärd, som alla andra abstrakter

Efter att ha druckit den på flaska så blir det ett litet annat betyg, på flaska kändes det som om det saknades något, den hade inte samma tryck. Det var absolut inte dåligt, men inte lika bra som det var på fat. Så flaskans betyg blir 8/10.

1 kommentar:

  1. en av de dyrare ölen jag köpt i år jag gömde mina långt in i ölkällaren. Men kan inte låta bli att pilla på dem varenda gång jag går ned. blir nog en i midsommar för mig med

    SvaraRadera