söndag 19 juni 2011

Frequency

Jag talade med Mattias på Sigtuna igår om ölserien Frequency som Anders i In Flames ligger bakom. Det kommer att bli en hel serie öl som Anders bestämmer stilen på sedan gör Mattias recept och brygger. Tanken är att Frequence skall fungera som ett skivbolag och släppa singlar och fullängdare (det sista fick jag inte riktigt kläm på, men jag antar att det kanske blir mixpacks med singlarna? [om inte annat så hoppas jag på det]). Varje öltyp kommer att ligga på en speciellt frekvens, till exempel stout ligger på low frequency, IPA på mid frequency och lager är high frequency.

Första ölet ut är en pale ale (som ligger i high frequency delen) och kommer att säljas på diverse festivaler i sommar, bland annat sonicphere.

Rolig idé, de har tagit det hela ett varv till och gjort ett nytt koncept, jag som är musiknörd gillar det verkligen och jag hoppas verkligen att det blir några album (läs mixpacks).

Edit 110704: Det blir tyvärr inget på Sonisphere för Frequency. Däremot premiär i Gävle istället.

3 kommentarer:

  1. Det här låter ruskigt intressant. Jag hoppas att den där dubbel IPA:n släpps nån gång framöver.

    SvaraRadera
  2. Ja eller så var den bara första singeln som var pressad i 200 exemplar och som det inte kommer att göras nypress på. Jag hoppas dock på en nypress :)

    Undrar förövrigt om det kommer att komma singel-baksidor också? Nån skön cover eller nått.

    SvaraRadera
  3. Sjukt bra påhitt!

    SvaraRadera