tisdag 14 juni 2011

Allt om öl festivalen - en uppdatering.

På fredag klockan 17 öppnas portarna i Eskilstuna till den första Allt om öl festivalen. Den första utomhus-ölfestivalen i Sverige. Vädret ser i skrivande stund sådär ut på fredagen, lite regnskurar. På lördagen är det dock bra väder enligt prognosen. Det är flera dagar kvar så mycket kan hända på den fronten, förhoppningsvis till det bättre.

Något som också ändras till det bättre dag för dag är öllistan. Den blir större och större, härligt, än så länge finns det en hel del smaskiga godsaker. Kanske för mycket? Jag skall nämligen vara med i festivaljuryn och skall då blindprova tio stycken smakprov och tycka till. Kan bli intressant och se vad det är för öl som blir nominerade.

I övrigt på festivalen finns det ölskolor för de som är lite nybörjare på det här med öl. Det bjuds även på en beer makers dinner i miniformat med Sigtuna och Nynäshamns Ångbryggeri. Som om inte det vore nog så är det en ost och öl provning. Dessutom kan man få träffa Mr. Mohawk (Stefan Gustafsson). Fullständigt program finns här.

Det kommer att bli en kul tillställning, det känner jag på mig. Kommer ni dit? Jag är i alla fall där på lördagen, och kommer att live-blogga lite på plats.

4 kommentarer:

  1. Jag och tjejene kommer vara där både fre och lördag.... på söndagen blir det parken Zoo... en äkta minisemester med andra ord ;)

    SvaraRadera
  2. Det låter inte dumt alls. Parken Zoo var det länge sen man var på. Ni får inte missa de oerhört trendiga röda pandorna.

    Jag får också en minisemester, en hel dag utan att renovera, det är inte dumt:)

    SvaraRadera
  3. Jag ska dit på lördag och kommer också vara med i festivaljuryn. Ser verkligen fram emot det här, hoppas att vädret blir bra så att man gå runt och götta sig med all god öl i solskenet :)

    SvaraRadera
  4. Stefan; Jag såg det på din blogg, vi lär träffas där :)

    Som sagt, vädret såg bra ut på lördagens prognos nu, hoppas det håller i sig och att det blir bättre även på fredagen.

    SvaraRadera