onsdag 27 februari 2013

Blandade nyheter 27/2

* Oliver Twist firar ju som bekant 20 år i år, så lagom till det har de lyckats övertala North Coast brewing att brygga en 20th Anniversary Ale. Det verkar vara en fatlagrad bock. Som om inte det vore nog så kommer den även till Systembolaget.

* Slottskällan gör en öl åt Hammarbys supportrar, den var med i listan på beställningssortimentet (artikelnummer 89133) hos Systembolaget i februari under namnet BF Bira (antagligen för bajen fans bira). Jag såg den, registrerade den men min lilla skalle ville inte riktigt förstå vad det var eller undersöka det utan jag trodde i min enfald att det var någon fleskrivning, men nu fick jag svaret från pilsner.nu

* Carlsberg får en ny höghastighetspalleterare från Elettric 80 som skall klara 80 pallar per timme.

1 kommentar:

  1. Ser fram emot OT Bocken! Lite ödets ironi att just ordet felskrivning blev just en sådan hehe :)

    SvaraRadera