måndag 25 februari 2013

Det här med guilty pleasures...

Ibland så händer det att jag hamnar på någon pub alldeles själv, oftast beror det på att jag är ute och reser själv eller någon inte har tid att följa med, men det har även hänt att jag har bestämt att jag skall gå ut på puben själv. Jag kommer nämligen på att varje gång jag är på en pub själv så blir jag av någon anledning jäkligt lugn, det är nästan som terapi och bara sitta och sippa på något och kolla på folk. Det måste vara en pub, en restaurang är inte lika roligt för då ligger ofta fokuset på mat och folk äter, inneställen går bort rejält då det är alldeles för mycket hög musik som dånar och oftast så är inte utbudet helt lysande.

Det här är det närmaste jag kan komma ett så kallat "guilty pleasure" inom dryckernas värld, musikaliskt finns det hur mycket som helst att gräva i, men det är en helt annan historia. Har ni några guilty pleasures? Det kan t.ex. vara att gilla en öl som ni egentligen inte borde, det kan vara att dricka öl till frukostflingorna på torsdagar eller helt enkelt att blanda öl och julmust.

Uppdaterat: Jag kom på en sak till, jag älskar att blanda drycker med red bull eler cola på ren jävelskap, ju dyrare dryck desto roligare är det, jädra amerikanska rappare att lära mig det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar