måndag 26 september 2011

H-N Vad skulle jag dricka på Stockholmsmässan?

Vi fortsätter bevakningen lite med nu H-N, de förra uppdateringarna finner ni här (A-B, C-G och O-Ä)

Hantverksbryggeriet AB
(här finns det än så länge ingen lista så jag går på information som har kommit ut från leverantören på annat sätt)
Har de Baronen på plats så prova den, annars blir det en gammal klassiker Bödeln.

Herida Aurum
De har bara listat ett öl i listan så då blir det enkelt. Wasted German Beer heter det.

Hornbeer
Här skulle jag försöka få mig lite av den svarta IPA'n Hophorn.

House of Ale AB c/o OLIVER TWIST
I den här montern dukas det inte helt oväntat upp med en hel del godsaker. Det är lite beslutsångest, men valet måste ändå falla på 90 minuters IPA'n från Dogfish head.

Indslev Bryggeri A/S
I den här montern har de något så udda som en svart veteöl, måste ju såklart provas. Sort Hvede är namnet på den.

Janake Wine Group
(här finns det än så länge ingen lista så jag går på information som har kommit ut från leverantören på annat sätt)
De distribuerar enbart ett öl, Bagge bocköl.

Jämtlands Bryggeri
Här är jag lite nyfiken på hur deras nya Jämtlands Black IPA smakar.

KRUŠOVICE BREWERY
Bara två sorter på listan, valet faller på Krušovice Černé.

Krönleins Bryggeri AB
Kaltenberg oktober öl är nog det jag skulle sörpla i mig i denna monter.

Lervig Aktiebryggeri
Ett bolag jag faktiskt inte hade koll på att det existerade, ett Norskt bryggeri som verkar ha en hel del roligt i bakfickan. Valet står mellan deras Brewers Reserve Rye IPA eller Konrad´s Stout, men jag tror nog att stouten går vinnande ur den duellen.


Loopen Marin AB
Finns bara en öl i listan, Carib Beer.

Mariestads
(här finns det än så länge ingen lista så jag går på information som har kommit ut från leverantören på annat sätt)
De borde ha med sig sitt nya mellanöl Continental så det är väl värt att prova det.

Monks Café & Brewery
Tar med sig en hel del öl från Goose Island, De Struisse, De Molen och lite blandade trappister, de ölen är dock inte med på listan på SWBF-sidan. Går man på vad står där skulle jag prova antingen RIP3 eller Trequartista. Valet faller dock på RIP 3. Nej jag ångrar mig, Trequartista får det bli.

Nynäshamns Ångbryggeri
Här är det givet att försöka prova den självrunna ofiltrerade Landsorts lagern ur tyskfat. Estetiskt snyggt fat och dessutom gott öl.

2 kommentarer:

  1. Hej
    Tack för ditt intresse för Elixir Wine och våra danska och norska leverantörer.
    Vår öllista blev sent klar eftersom vi ville få med så många nyheter som möjligt och det är alltid en utmaning. Vi är mycket nöjda med öllistan som du hittar på vår webb i form av ett provningsprotokoll: http://www.elixirwine.se/nyheter.htm Där kan du även hitta en länk till facebook-sidan där en del nyheter har presenterats. Midtfyn är inte med i år men jag är övertygad om att du kommer att hitta andra intressanta öl.
    Hoppas vi ses andra helgen när jag är på plats!
    Mvh Thorsten

    SvaraRadera
  2. Attans otur, då får jag raskt uppdatera det.

    Tyvärr kommer vi inte att ses då, jag är i skottland den veckan.

    Att jag finner intressanta öl er i er monter är det ingen tvivel om :)

    SvaraRadera