måndag 19 september 2011

Systembolagets nya webtjänster

Nu kommer det att bli möjligt att som i Norge beställa hela sortimentet via webben så man slipper springa till butiken och göra en beställning (frågan är hur de ordrarna kommer att hanteras, om de kommer att komma efter butiksordrar eller inte?)

De utreder även en möjlighet att göra hemleveranser  mot en extra betalning och en fördröjning på några dagar.

Det kommer även läggas till tjänster för ökad rådgivning gällande mat och dryck och hälsa, via både webben och deras mobilweb.

När dessa två saker kommer att införas har de inte sagt  något om än så länge, men jag hoppas på ett svar på iaf den första delen under dagen. Samt hur de har tänkt att den skall fungera och vilka ordrar som kommer att prioriteras. Jag tänker det kan vara viktigt att veta det när det är småsläpp på gång.

3 kommentarer:

  1. Man kan fråga sig hur det kommer att gå när alla vin-, whisky- och ölnördar skall beställa exclusiva nyheter vid samma tidpunkt varje månad?

    SvaraRadera
  2. Precis, vi såg ju vad som hände vid första släppet av Ingrid. Totalt haveri i hela maskinen.

    Än så länge har jag inte fått något svar från den person de hade angett som kontaktperson för det här ärendet.

    SvaraRadera
  3. Jag beställer systemets sortiment genom min konsumbutik. Allt jag beställer skickas från centrallagret. Finns det inte där så får jag inte min dryck. Detsamma gäller förmodligen i detta fallet. Får SB till exempel in 1000 ingrid och skickar ut dessa till alla butiker och inte har några kvar i centrallagret, så finns helt enkelt ingen att beställa. Om, det finns i centrallagret så får väl prioriteringen vara att de ordrar som skickats först får sina drycker.

    SvaraRadera