lördag 24 september 2011

A-B Vad skulle jag dricka på Stockholmsmässan?

Här kommer en serie med en sammanfattning av Stockholmsmässan (Stockholm Beer & Whisky Festival med Taste Experience) innan den har varit. Jag tänkte eftersom att jag inte kan komma dit så kan jag iaf (försöka) rekommendera en provsmakning på varje station. Allt är baserat på de listor som har släppts på den officiella sidan och listan går i den bokstavsordning de har listat dem i. Det kommer att bli en serie med ett antal "artiklar" under fram till och med onsdag. Idag är det A-B som gäller och redan massor med godsaker.(här finns C-G, H-N och O-Ä)

AB Wicked Wine
Har med sig massor med godsaker bland annat från Sierra Nevada och Flying dog. Direkt får jag svårt att bara välja en provsmakning, men jag måste ändå gå på Labyrinthen från Uinita

AB Åbro Bryggeri
Lika svårt är det här, fast åt andra hållet, men jag skulle nog dricka Åbro Sigill Ekologiskt Julöl, KRAV.

Amager Bryghus
(här finns det än så länge ingen lista så jag går på information som har kommit ut från leverantören på annat sätt)
Här blir det ganska lätt iaf, jag skulle antingen prova Lust eller Frosseri (egentligen båda), men nu får jag bara välja en så får blir det Frosseri, en dubbel-ipa som jag tror kan vara riktigt bra.

Anderssons Drycker
Andersson har bara angivit en enda dryck så då blir valet lätt. Anderssons Svensk Ljus Starköl.

Berntson Brands
Här är jag lite nyfiken på den nya Innis & Gunn som kommer i november på Systembolaget. Spiced Rum Finish.

Black Rooster Brewery
(här finns det än så länge ingen lista så jag går på information som har kommit ut från leverantören på annat sätt) 
Finns deras Black Rooster Stout Oak'n'Islay Edition på plats så skulle jag ha provat den.

Brekeriet
Här har de det bästa ölet från Frankrike som nog är väl värt att prova, Brasserie Theillier - La Bavaisienne Ambrée.

Brewers Association
Inget listat

Brewery International Sweden AB
Red Seal är ju alltid smaskigt.

Brill & Co
Nu blir det svårt igen, blunda och peka är nog min rekomendation, det finns så sjukt mycket bra i den här montern. Jag är ju t.ex. löjligt förtjust i Mikkellers Black (2007), Nøgne Ø Dark horizon (2ed), Three Floyds Behemoth och en hel del till. Men nu var det ju en sak man fick välja, bara en sak. Evil Twins Disco Beer verkar lagom galet för att provas.

Brutal Brewing
Brutal brewing tar med en hel trave av provbrygder. Här skulle jag verkligen vilja smaka på deras dubbel-ipa C D I P A och se vad den går för.

Bryggeriet Djaevlebryg ApS
(här finns det än så länge ingen lista så jag går på information som har kommit ut från leverantören på annat sätt) 

Här är det givet, det blir såklart en favorit från förr, Gudeløs.

Bröderna Olssons
Här finns det inte många alternativ utan enbart ett. DOUBLE O - Steel Barrel Brewed Lager Beer.

Båstad Vinhandel AB
I den här montern så skulle jag ta mig en slurk av Stroud Woolsack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar