söndag 25 september 2011

C-G Vad skulle jag dricka på Stockholmsmässan?

Nu fortsätter vi mer lite mer läskande drycker från fler montrar. Gårdagens inlägg hittar ni här (A-B)H-N finns här och O-Ä hittar ni här

Carlsberg Sverige
Här är det givet att prova Carnegie Porter Jubileumsbryggd om den nu är med till mässan, den skall enligt förhandsinformationen vara det, men den finns inte med i listan av någon anledning. Finns inte den med så går jag på Brooklyn Monster Ale.

Cask Sweden AB
Här skulle jag utan tvekan prova Black Tokyo* Horizon för det är den enda jag inte har druckit från Brewdog. Dessutom tror jag att den lär vara riktigt bra, även om den har fått mild kritik från andra.

Elixir Wine
(här finns det än så länge ingen lista så jag går på information som har kommit ut från leverantören på annat sätt)
Här samlas (mer eller mindre) alla Danska bryggerier på ett och samma ställe, så det innebär att jag kan välja ännu en Dansk dryck. Så här tänker jag välja Midfyns Chilitripel som verkar riktigt intressant. Den är tyvärr inte med till festivalen så då väljer jag isf Lust från Amagers dödssyndsserie.

Galatea
Har ni inte provat Rochefort 10 gör det, den är riktigt bra.

Gamla Slottskällans Bryggeri
Här skulle jag prova ofiltrerade red ale, eller deras imperial stout från 2005. Oj svårt val, men det blir nog stouten då den är något ovanligare att den kommer fram.

Gotlands Bryggeri
De har bara angivit Pils och Weisse  på listan så då får det bli Weisse. Men har de med sig  Sitting bulldog på fat så slå till på den.

Great Brands
Här ligger det inte ute alltför mycket öl i listan, men av det som finns så dricker jag gärna Titan IPA'n alla dagar i veckan.


Grebbestad Bryggeri
I somras blev jag förtjust i deras extremt lättdruckna men ändå alkoholstinna Lunator, så prova gärna den och se om ni också uppskattar den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar