tisdag 12 april 2011

Recension: Nils Oscar Barley Wine

I helgen lyckades Systembolaget leverera några flaskor Nils Oscar Barley Wine till mig från beställningssortimentet. Det är ett riktigt klassiskt barley wine, om än något mer spritig, men det råder några år i källaren bot på. Riktigt bra nu, men ännu bättre senare.

Stacey Kent passar som handen i handsken till denna sofistikerade öl.

Doft: 8/10
Smak: 8/10
Antal timmar per flaska: Strax över två timmar.
Totalt: 8/10
Prisvärdhet: Mer än prisvärd, köp nu och lägg i källaren ett antal år.

2 kommentarer:

  1. Jag tyckte den var väldigt spritig och "kantig" liksom, alldeless för ung. Men jag är helt inne på samma spår i övrigt, köpa ett par nu - öppna om några år. Väldigt prisvärd iaf..

    SvaraRadera
  2. Jag kommer att beställa fler och ställa ner och glömma bort i bra många år och sedan bli glad när jag upptäcker dem och finner hur fantastiskt de har utvecklats.

    SvaraRadera