måndag 4 april 2011

Recension: 1000-öl 1/3 Sigtuna Ace of Spades 2010

Eftersom det blev nästintill oavgjort i 1000-ölen så drog jag upp korken till tre av de fyra som nämndes. Så smårecensioner kommer sent på kvällarna under veckan. Håll till godo (och ja, jag har en hel del flaskor kvar av respektive öl så de skall lagras klart).

Svart som synden. Nästan lite fruktig karamell i smaken, nästan aco-kola. Smaken, riktigt bra, men det känns som om den borde ligga till sig ytterligare på flaska några år för att komma till sin rätt. De 18.5% som finns i flaskan märks det inte mycket av i smaken, men däremot i huvudet.  Jag tycker inte det har hänt så mycket sedan sist jag smakade en av flaskorna. Helt klart godkänd, men som sagt efter några år kommer den nog bli farlig.

Det är inte Motorhead som skall kompanjera denna flaska utan Göteborgsakten Dark tranquillity.

Doft: 8/10
Smak: 8/10
Antal timmar per flaska: 2 och en halv timme.
Totalt: 8/10
Prisvärdhet: Ok, 180 kronor är en hel del, men om några år är den nog rejält prisvärd, men nu, sådär, men ändå det är kul att ha några kvar i öl-lagret. Fasiken vad kluven jag blev.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar