tisdag 11 mars 2014

Nyheter 11/3

* Det råder väl ingen tvivel om att en av veckan snackisar har varit att Mikkeller bar öppnar på lördag den 15 mars. 1000 fria öl kommer att delas ut om man har en kupong (eller hur blir det nu med det hela, svensk lag säger nej, baren säger att de löst det, den som lever får se). Därefter kopplas det på 20 fatöl utav tämligen god kvalitet, dock så verkar några ha varit i Sverige tidigare. Jag råkar vara i Stockholm i helgen och kanske slinker in för att kolla designen och jag vet ett öl jag skall hålla mig borta ifrån i alla fall.

* Veckan andra snackis är att Åbro går in som sponsor till hembryggar-SM, vinnaren kommer att få brygga i Vimmerby och 30000 liter står på spel, fattar ni hur jädra mycket öl det är? Helt sjukt, men otroligt kul. Synd att vi inte vann i år eller kommande tre åren med den öl vi vann med sist (dock inte i domartävlingen men ändå [mer om det vad det lider och det blir aktuellt med släpp av öl]). Jag tycker det här var bland det bästa som kunde ha hänt, men vad kommer att hända med alla dryga 90000 flaskor? Förhoppningsvis hamnar de på Systembolaget i någon form till rimliga priser. Grattis hembryggarsverige säger jag bara.

* Mer barer på gång, Omnnipollo verkar inte främmande för att öppna en, frågan är bara var när och hur.

* Nøgne och Amager söker personal, så är ni intresserade, kontakta respektive bryggeri.

* Enligt Beersweden kommer Electric Nurse och Weird Beard brygga ett barley wine. Vi får hoppas att den kommer till Sverige.

* Öllistorna har börjar trilla in lite här och var i från till Copenhagen Beer Celebration i maj, det ser inte dumt ut än så länge.

* Som jag skrev om för några evigheter sedan så kommer Stallhagen att brygga ett vraköl, det hela blev av och det kommer att säljas på Viking Line.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar