onsdag 3 augusti 2011

Recension: Djævlebryg - OriginAle

Som ni ser har vi i glaset en grumlig orange vätska med ett vitt skum. Doften är söt, men inte åt det sliskiga hållet, vi hittar även druvdoft som pekar åt en bättre champagne och sen lite jäst. Smakmässigt finns det en brödighet som jag även känner igen från champagnevärlden, sen har vi även lite mango, lite tuttifruttigodis samt lite russin. Avslutningen i form av en stark beska gör inte saken sämre. Den gillar jag verkligen. Djævulskt bra!

Musikalinslag till denna då? Slayer kanske? Jodå, isf plattan Divine Intervention.

Doft: 10/10
Smak: 9/10
Antal timmar per flaska: Runt två timmar skulle jag tippa på.
Totalt: 9/10
Prisvärdhet: Prisvärd, så mycket härlig galenskap för 50:- är det svårt att hitta.

6 kommentarer:

  1. Nu känner jag mig glad att jag köpte två istället för en, och längtar lite till fredag då jag ska dricka en... :)

    SvaraRadera
  2. Fy fan vad gött, tänkte dricka min idag! Ser fram emot det ännu mer nu!

    SvaraRadera
  3. Har dock läst att många andra inte gillar den. Så jag hoppas ni uppskattar den lika mycket som jag gjorde.

    SvaraRadera
  4. Kan bara hålla med! Och älskar musikförslaget, kan inte bli bättre. :)

    SvaraRadera
  5. Så det är så där den ska se ut? Drack den på fat nyligen, då såg den ut som en nästan ogenomskinlig fudge-kola. Har någon annan råkat ut för det? Det smakade gott dock.

    SvaraRadera
  6. Min flaska var inte vidare, smakade nästan ingenting och hade bara ett uns av blommig humle i bakgrunden, den fick 3/5. Men när jag provade den på SBWF så var den betydligt bättre, en rejält humlig arom med en betydligt kraftigare beska, den fick 3,8/5. Det kanske är några flaskor som är sämre?

    SvaraRadera