fredag 26 augusti 2011

Debatt: Mingeldricka.

Ikväll skall jag iväg på ett mingelparty ute på lokal. Jag förutsätter att det inte kommer att finnas en endaste liten ölgnutta så långt ögat kan nå. Det lär istället bli något bubbligt vin och kanske coctails.

Så min fråga är, varför är det så få som vågar kliva utanför boxen och servera öl när det skall minglas? Jag skulle kunna tänka mig att något spontanjäst skulle vara helt perfekt att servera i sånna sammanhang. Har ni varit på någon tillställning där det faktiskt har serverats öl istället för champagne?

5 kommentarer:

  1. Nej, tyvärr. Jag antar att spontanjäst inte är så himla mainstream heller :-)

    Carlsbergs Hof har jag dock sprungit på på mingelevents. Grattis.

    SvaraRadera
  2. Mainstream, tja, en gång i tiden var inte champagne heller mainstream :).

    SvaraRadera
  3. Varför inte nåt kraftigt men ändå fruktigt som nån Barley Wine-variant ? Nästa gång det ska minglas här hemma så slås det upp Bigfoot i glasen , helt klart =)

    SvaraRadera
  4. Kom just på att jag själv har ju för 17 serverat öl som mingeldricka ! Fast då var det en personlig öl som jag asocierade med just personen i fråga , så alla fick olika ... Men det vart uppskattat ...

    SvaraRadera
  5. Ja här blev det dock bubbel som gratisdricka. Har dock tjatat mig till en brooklyn eipa för 49:- helt ok. Även om jag hellre sett ett barley wine :).

    SvaraRadera