onsdag 6 juli 2011

Recension: Flying dog - Raging bitch


I glaset är det en helt klar gyllene vätska. Doften toner av ananas, grapefrukt och lite hö. Smaken skiljer sig inte mycket från doften. Efterbeskan är inte så stor som man hade väntat sig då det skall vara 60 IBU i den. Den är så otroligt lättducken så det är läskigt, för det här är rätt starka saker.

Vad lyssnar man på till denna då? Niki & The Dove är svaret.

Doft: 7/10
Smak: 7/10
Antal timmar per flaska: Runt tjugo minuter
Totalt: 7/10 (kanske hade blivit bättre om den var färskare, men den var inte dålig alls på nått sätt, jag hade bara väntat mig lite mer drag under galoscherna).
Prisvärdhet: Prisvärd, 60 spänn på krogen är inte farligt för en 8+% IPA.

3 kommentarer:

  1. Ett av mina lokala Systembolag har strulat rejält med min privatimportförfrågan av ett Flying Dog mixpack. Vi får väl se när och om det dyker upp. Jag minns dock att just Raging Bitch var en hit på fat!

    SvaraRadera
  2. Vad tråkigt att det strular för dig, får hoppas på att det löser sig. Vad är det som har gått snett?

    Ja den här var inte så dum i sitt balanserade stadium den var i, måste prova den på fat så man får se hur den är när den är färsk, om den då har den där lilla edgen man önskar.

    SvaraRadera
  3. Hej Kim, är det fortfarande problem med ditt mixpack? Skicka gärna ett mail till mattias@wickedwine.se med ditt ordernummer så kan jag kolla om jag kan hjälpa till.

    Bitchen är ju en klar favorit och bör absolut testas på fat.

    Mvh Mattias, Wicked

    SvaraRadera