måndag 11 juli 2011

Debatt: Kvalitetsproblem?

Det pågår just nu en debatt om eventuella kvalitetsproblem på Angels share. (vilket även påminner mig om att jag måste bryta upp min och prova om den också är defekt). Däremot talas det inte mycket om att det på sistone har varit mycket kvalitetsproblem hos Systembolaget. Jag tänker bland annat på Brewdogs Punk IPA på burk som hade en dålig batch, Mohawks Black IPA, S:T Eriks sommar ale som också de hade en dålig batch.

Sedan läser man varje månad om att det har varit problem med viner som blir stoppade innan de kommer ut till Systemet för att de inte överensstämmer med varuprovet (och vissa visade sig vara defekta vid leverans till Sverige).

Själv har jag reklamerat fler flaskor än någonsin under året, både vad det gäller vin och öl. Det är en trend jag inte är helt förtjust i (tur att det oftast går så lätt att reklamera varor på Systembolaget). Vad tycker ni? Är det många varor med kvalitetsproblem i omlopp nu för tiden? Är det mer än det har varit tidigare?

1 kommentar:

  1. Man undrar ju nästan om vissa producenter ser Sverige som en avdumpningsplats. Nu tror jag iförsig inte att det är specifikt för Sverige. Producenterna tar väl chansen med e dålig batch oavsett land. Mycket pengar att förlora på en uthälld batch. De kanske underskattar konsumenterna?

    SvaraRadera