söndag 4 augusti 2013

Återbesök på Brewdog Bar Stockholm (och en liten avstickare).

En öl som finns på Erlands.
Förra torsdagen var jag på provning hos Systembolaget, därefter tänkte jag bege mig bort till Brewdog bar och kolla hur det såg ut nu när det var öppet på riktigt eftersom jag inte var helt nöjd när jag var där på den inofficiella öppningen. Hur var det då? Jodå, nu är allt som det skall, dämpplattorna sitter i taket, ljudnivån är acceptabel och det spelades skön musik. Listan på öl går då inte att klaga på och priserna är normala krogpriser. Dessutom har man en sån skön lirare som M2 bakom baren kan det bara bli bra och det är det nu. Jag skulle gärna slinka in där varje gång jag är i Stockholm, men tyvärr kommer det inte att gå då vi ofta har med hund och baren har tyvärr ingen uteservering. Men ni som inte har hund med, gör ett besök vetja, ni kommer att bli positivt överraskade.

När jag sedan skulle möta upp frugan och svärmor för att få skjuts hem till svärmor så hade de spontant slagit sig ner på ett nyöppnat café med 50-tals inredning. Det förvånar mig inte alls då de båda två (och även jag) gillar den inredningsstilen. När jag kommer dit så ser jag den otroligt härliga mannen som äger det hela, en man med en skön mustasch och slaktarförkläde. Hans medarbetare (och vad jag antar även flickvän och delägare) hade prickig 50-talsklänning och håruppsättning. De passade så otroligt bra in i miljön och dessutom var de otroligt trevliga. Jag slog mig ner vid bordet som min fru satt vid då hon inte hade druckit upp än, då ser jag att de serverar öl som jag inte har provat tidigare. Så sagt och gjort, efter att ha pratat lite med ägarna så står det klart att de är intresserade av att bara servera dryck från små och ännu mindre leverantörer. Då de inte har haft öppet så länge så var inte utbudet så stort, men de lovade att de skulle utöka det hela eftersom. Ett otroligt charmigt ställe som jag rekommenderar starkt. Stället hette Erlands och ligger på Gästrikegatan.

Så Kungsholmen och dess närområden verkar rycka upp sig lite nu på krogfronten. Förhoppningsvis fortsätter det i den här takten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar