måndag 1 oktober 2012

Reflektioner över dagens släpp 1/10

Återigen dags för en summering av dagen, idag har jag inte varit med själv direkt mycket då jag har suttit i möte. Men det här har jag förstått.

Idag var det ett otroligt strul med systemet hos Systembolaget, när man lade webbeställningar så hade de inte kontakt med ordersystemet. Dock så verkar inte sidan ha kraschat den här gången. Jag gjorde en beställning på Speedwaystouten när jag kom tillbaka från mötet och det stod då lagersaldo 27. Nu i skrivande stund är lagersaldot nere på 4 och min order är fortfarande obehandlad så jag blir nog utan.

I butikerna verkar det ha varit jättelugnt idag (om nu saldona stämmer även där, det kanske är fördröjningar på grund av att de också har problem att nå vissa system). Chocken är att det nästan är helt slut på Speedwaystouten i Malmö och nästan på den stora flaskan av Gueuze Tilquin och av Armand & Tomme. Otroligt att de för en gångs skull säljer slut på sina varor innan Göteborg och Stockholm (visserligen fick de en betydligt mindre mängd än de andra städerna).

Annars är det surölen som har gått åt rätt bra i landet. Kul att se att intresset är så stort och kul att se att det har dykt upp så bra suröl denna månad. Det kanske borgar för att det kommer mer vad det lider.

Det verkar ha gått lugnt till i landet idag (till och med i Linköping som jag har haft ett litet extra öga på idag). Får gissa så verkar det (baserat på siffrorna) ha varit det lugnaste släppet på länge.

Idag är väl frågan, fick du tag på speedwaystouten via webben? I övrigt borde ni nog ha fått tag på det mesta ni ville ha.

Så här i slutet på inlägget så har nu lagersaldot sjunkit till noll på webbeställningen av min beställda stout och den är fortfarande obehandlat så det blir nog ingen för min del. Tråkigt, men så kan det vara ibland.

Uppdaterat: Två timmar efter beställning ändrades min order till att den behandlas och mail trillade in, så det återstår att se om det blir någon stout eller inte.

Uppdaterat 121002: Idag ringer Systembolaget, stouten är makulerad i deras system (men ligger fortfarande kvar som behandlad på hemsidan), så det var med andra ord flaskor före i kön när jag tryckte in min beställning. Jag hoppas det gick bättre för er del.

6 kommentarer:

  1. Delade upp mina beställningar (T6/7 i en, lokala saker i en annan) och det verkar som att nånstans däremellan ökade belastning enormt.
    Var inte mer en ett par minuter mellan att jag bekräftade beställningarna, men 15 minuter mellan mailen. Första dröjde mindre än en minut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju det smartaste man kan göra så spiller man ingen tid på t6/t7 varorna som oftast kan gå åt snabbare än det i beställningssortimetet

      Radera
  2. Asch! Jag missade helt att köpa Gueuze Tilquin!

    SvaraRadera
  3. Tilquin finns fortfarande kvar via nätet iaf.

    SvaraRadera
  4. Finns där något skäl till varför dom två Hornbeer ölen som skulle släppas på E-beställning inte finns att beställa?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Väldigt bra fråga, jag vet faktiskt inte, har inte sett eller hört något om det.

      Jag vet bara att det blev väldigt många strykningar väldigt sent utav många beställningsöl.

      Radera