måndag 1 oktober 2012

Blandade nyheter 1/10

* Oskar Blues Dale's Pale Ale kommer till Systembolaget den första mars. Även deras Deviant Dale's och Ten Fidy kommer då men i det exklusiva släppet.

* South plains APA finns numera att beställa i det lokala och småskaliga sortimentet. Det verkar som om man har lagt en order tidigare så måste man lägga om den igen (min order jag gjorde förra månaden står i alla fall fortfarande som obehandlad).

* Inom kort (enligt författaren imorgon, nionde oktober enligt Bokus och vecka 40 enligt förlaget) kommer en bok som jag verkligen ser fram emot. Det är Peter M. Eronsons bok Öl från fat & flaska. Finns bland annat på Adlibris och Bokus.

* Carlsberg satsar på alkoholfritt i Sverige och satsar cirka 5 miljoner på ny utrustning (en så kallad indunstare) till bryggeriet i Falkenberg som skall rationalisera bryggning av det alkoholfria. Den skall vara i drift efter årsskiftet.

* Poppelmans bryggeri blev namnet på det bryggeri i Mölnlycke som jag skrev om i Juni. Trevligt.

2 kommentarer:

  1. Jag ser också fram emot boken :) Enligt förlaget ska den komma in i lager den 10 oktober vilket betyder att den borde komma ut i handeln veckan efter. Så låt oss säga att den går att köpa från och med den 15 oktober. Hoppas det blir en angenäm läsning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer nog garanterat att bli en angenäm läsning, din förra bok är ju helt fantastisk.

      Radera