lördag 20 oktober 2012

Återigen har Brewdog tappat i respekt hos mig.

Återigen har Brewdog tappat i respekt hos mig, jag köpte en flaska Punk IPA igår, inte för att jag är så jätteförtjust i det nya receptet (förutom när jag drack den på burk i Skottland) men den har ju ändå varit klart drickbar. Den flaska jag köpte igår var inte bryggd hos Brewdog utan hos någon annat bryggeri (antagligen Meantime då märkningen på halsen påminner om den märkning som var på några av flaskorna i vårens mixpack). Gårdagens flaska var otroligt tråkig och kändes otroligt trött, även då den bara var tre två månader gammal. De har ju tidigare sagt att de alltid kommer att brygga de humlestinna ölen på det vanliga bryggeriet, så antingen så anser de inte att punken är tillräckligt humlestinn nu mera eller så är det så att de har frångått det tidigare uttalandet.

Så nu har Brewdog sjunkit ytterligare nedåt på skalan och nu finns det ännu ett öl på Systembolaget som jag kommer att hoppa över. Överlag så känns det nu som om Brewdog har gjort sitt för min del, jag lär väl dock köpa klart Abstrakt-serien och prova allt annat de släpper för det händer ju att de släpper bra öl, men det är inte så att jag kommer att springa benen av mig direkt.

Jag hoppas dock verkligen att kvaliteten återkommer när de får igång bryggeriet på det nya stället.

Recension på Abstrakt 09 och International arms race kommer inom ett par dagar.

2 kommentarer:

  1. Jag är lite smått chockad.
    Har aldrig upplevt någon dålig Punk IPA, och om du menar att du tyckte den gamla varianten på 6% (som ju bara var besk) var bättre än denna nya fräscha så får vi helt enkelt säga att vi har helt skilda smaker..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har aldrig heller innan häromdagen stött på en dålig punk.

      Ja jag uppskattar det gamla receptet mer än det nya. Jag är ju en besknörd så det är väl därför.

      Radera