måndag 29 oktober 2012

Jag älskar söder.

Här är en liten text jag skrev på mobilen när jag satt på Oliver Twist i lördags, tyvärr klarade inte blogger/blogspot av att man skrev inlägg från mobilen längre, så det får publiceras nu istället. Ett varnande finger måste dock höjas, det är svamligt, till och med otroligt svamligt, men relativt kort.

Jag verkligen älskar söder, det finns inte många ställen jag skulle kunna tänka mig att bo på förutom hemma, det skulle väl kanske då vara Göteborg, New York eller Paris. Det är ställen jag verkligen har känt mig hemma på. Sen har vi ju söder, alltid detta söder, jag kommer alltid tillbaka hit och har så alltid gjort. Det har dock varierat varför jag hamnar på söder. På 90-talet låg det där en hel del technoklubbar och affärer som sålde vinyler. På 00-talet så hamnade jag där för att min fru älskar inredningsbutiker som riktar in sig på vintage och design och det finns det massor av där i krokarna. Nu så här på 10-talet så har jag ju upptäckt att det finns så otroligt mycket bra pubar där (nåja, nu var jag ju iofs runt på söderpubar redan i början av 00-talet, bland annat på Akkurat innan det franska bandet Airs spelning 2001, tyvärr hade jag inte lärt mig uppskatta öl då). Nu finns det bara på några kvarter ett antal riktigt bra pubar med ett helt galet utbud.

Folket på söder är dessutom helt annorlunda de som befolkar övriga Stockholm, mycket trevligare och hjälpsammare. Tempot är lugnare och vill man bara ta det lugnt så kan man göra det.

Jag älskar söder, så är det bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar