onsdag 3 oktober 2012

Ölglass

Det skall tydligen finnas glass gjord av Djurgårds Glace med Newcastle Brown Ale på Stockholmsmässan i helgen. Den finns i montern för Newcastle Brown Ale.

Det skall bli intressant att prova den då jag har haft planer på att göra glass med öl i. Än så länge har det bara blivit en milkshake gjord. Smakar glassen på mässan bra så måste jag helt klart prova. IPA-glass kanske? Eller vad för typ av glass tycker ni att jag skall göra? Har ni provat någon ölglass tidigare?

8 kommentarer:

  1. Jag har provat Kriek-sorbet och det är himla gott! Tillsammans med en lakritssås är det ännu bättre.

    Jag har även gjort geuze-granité. Det var en riktig höjdare som jag varmt kan rekommendera!

    Surdegen Granberg - Bolagare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Krieksorbet blir det inte tal om här, jag skyr allt med körsbär i.

      Men däremot geuze-granité låter ju riktigt gott.

      Radera
  2. fick ett smakprov, jag kan inte säga att den smakade newcastle. det tyckte däremot den som jag delade glassen med, jag hade druckit a beer called horse 5 minuter innan så mina smaklökar vart ju lite omskakade.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Frågan är om den smakar så mycket newcastle egentligen, den är ju söt så det förslår, så det är ju en bra sak att göra glass på, då slipper man extrasockra så mycket.

      Men provas det skall den.

      Radera
  3. Glass smaksatt med Westvleteren Blond på Café in de Vrede i Westvleteren. Sanslöst gott.

    SvaraRadera
  4. Glass på Brooklyn Black Chocolate stout?


    MickeW

    SvaraRadera
  5. Glassen var god, och sålde nog sjukt bra där i värmen. Jag tycker Newcastlesmakerna kom igenom ganska bra, men jag provade ju den innan jag gav mig på ölen.

    SvaraRadera