onsdag 17 oktober 2012

Recension: Dugges - 1/2 Idjit!

Det är en mörkt brun vätska i glaset och skummet är smutsvitt. Doften består av rostad malt, choklad och en gnutta lakrits. Smaken är är väldigt bränd, där finns det även kaffe och en gnutta lakrits även här. Det är inte mycket till efterbeska. Tyvärr så är den lite väl bränd i smaken för min del, jag hade gärna sett den lite mer söt och len, men det är inget fel på hantverket utan det är bara för mycket i min smak. Av alkoholen märks ingenting och den är otroligt lättdrucken, den bara slinker ner, men sen känns det som om man har har ätit en hel rökt skinka som har legat och marinerats innan i ett starkt kaffe.

Musik skall det såklart lyssnas på och i det här fallet rekommenderas Twice a mans debutplatta Music For Girls.

Doft: 8/10
Smak: 7/10
Tidsåtgång per flaska: Runt 20 minuter
Totalt: 7-/10
Prisvärdhet: Prisvärd, den är värd sina 24:-. Finns på hyllan hos vissa Systembolag i Göteborg eller styckeplock till hela landet via det lokala och småskaliga sortimentet.
Flaskmärkning: Ingen, fanns visst på kapsylen upptäckte jag ett par dagar för sent.

2 kommentarer:

  1. Jag vet ju så klart inte hur det var i ditt fall, men jag har kvar kapsylen till min flaska och det gör mig inte ett dugg klokare. Nånting står det där, men vad...
    Fyra väldigt suddiga siffror, skulle kunna vara 2055 eller 1102 eller möjligen 1306. Eller nånting helt annat. Vet inte ens vad som är upp och ner.
    På raden under (eller ovanför) står det 10 eller 19 (eller 01 / 61 / G1).

    Nåja, bättre än High Five! På den var det en svart kapsyl med logga, och ingen märkning alls så vitt jag kan se.

    Den hela Idjit!-en är i alla fall läsbart uppmärkt (2013-06-26 / T-63). Fortfarande oöppnad också (en kvart till eller så).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kapsyler kastas normalt direkt här hemma, men jag minns att det stod lite saker på den och tänkte inte mycket mer på det innan jag skulle kolla vad det stod på flaskan några dagar senare och inte fann någon info alls, då slog det mig att det var nog den informationen som stod på korken.

      High five hade som du säger ingen information alls, vare sig på kapsyl eller flaska.

      Kul med kapsylen på halva och dess kryptiska meddelande :)

      Radera