fredag 19 oktober 2012

Lager på lager på lager, eller när ironin slog till.

Kvällens provning blev inte riktigt vad jag hade väntat mig igår när jag la ut en förfrågan via Facebook om vilken er bästa öl är. Ironin visste inga gränser och Pistonhead stod som klar segrarare, dock så lyckades jag inte få tag på Plastic fantastic idag då den var slut på bolaget, den hade sålt slut på ett par lådor sedan igår. Så det blev bara burken Kustom lager. För att bedöma den så rättvist det bara går så plockade jag fram lite kvarlämnade drycker och det var Brutal brewings Beervana och Spendrups old gold. Samtliga (semi)blindprovades.

Kustom lagern var enligt mig den maltigaste av de provade. Doft och smak var gräs och citron. Inte dirket bra alls.  Betyg 3/10

Beervanan hade en relativ stor citrus doft och smak med en gnutta gräs, den var relativt krispig och den bästa av de tre, men den får inte direkt godkänt. Betyg 4/10

Old gold minns jag från förr, någonstans började det med den, klart grabben skall ha en öl. Så här i efterhand så förstår jag verkligen varför jag inte gillade öl på den tiden. Den varken doftar eller smakar särskilt mycket, det som dyker upp är en efterbeska, men sen är det slut. Nej det här är inte bra och det var tur att jag var i väg till New York många år senare. Betyg 2/10.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar