fredag 9 september 2011

Recension: Brasserie de Cazeau - Tournay Noire

I glaset är det en kolsvart vätska med ett ljusbrunt skum. Doften har svaga toner av russin och choklad. Smaken har blaskigt kaffe och soja. Inte mycket till efterbeska att tala om. Nej, den här uppskattar jag inte direkt. Blaskig och intetsägande. Får se om den flaska jag har kanske kan stå till sig i källaren, men jag är skeptisk till det.

Musik? Ja här kan det passa med något blaskigt, kanske rent av Beyoncé?

Doft: 5/10
Smak: 5/10
Antal timmar per flaska: Det tog mig runt 45 minuter att få i mig flaskan
Totalt: 5/10
Prisvärdhet: Inte prisvärd, det finns roligare saker man kan lägga 30:- på.

4 kommentarer:

  1. Höll på att dö när jag kom till Beyonce XD

    SvaraRadera
  2. Samma här så dålig öl finns inte om du recencerat vin hade jag förstått! Synd på ölen dock hoppades lite på den men det slutar väl med att man lyssnar på Katie Perry och gråter.

    SvaraRadera
  3. Hahaha, jag håller med!

    Mina egna tankar om den (hade stora förväntningar!):
    Lukt & smak av folköl blandat med julmust & sprit. Vid värme smakar och luktar den lite spritig belgisk dubbel. Njää..

    SvaraRadera
  4. Ja betyget har varierat från en trea till en femma under veckan, men det blev femma.

    Den var för blaskig och eländig, men tyvärr fortfarande drickbar, därav blev det en femma.

    Dock så har ju faktiskt betygen varierat rätt rejält på Internet, så det är frågan om det finns bra flaskor och dåliga flaskor (utan att vara skadade på något sätt)? Jag vet av erfarenhet att ett champagnemärke har sånna kvalitetsskillnader i sin vanliga flaska, att det går från världsklass till mediokert.

    SvaraRadera