lördag 3 september 2011

Recension: Black Rooster - The Hoptimizer IPA

The Hoptimizer med den nya danska kompisen Hoptimist.
Rätt grumlig vätska som drar åt det lite rödare hållet av gyllene med ett skitigt vitt skum.Doftmässigt har vi inte helt oväntat lite citrus, lite persika och en del sötma. Smakmässigt är det grapefruktskal, tall och lite citrus. Det hela avslutas med en rätt så rejäl beska och en rejäl torrhet. Det här är baske mig inte en dåligt IPA på något sätt, bara efterbeskan gör det värt besväret att öppna flaskan.

Musik? Är det är danskt tema så är det. Volbeat passar därför särdeles bra.

Doft: 7/10
Smak: 8/10
Antal timmar per flaska: Runt en och en halv
Totalt: 8/10
Prisvärdhet: Inte jättebra pris med sina 50:- för 50cl, men ändå ok.

3 kommentarer:

  1. Volbeat som är så dåliga.. Jag tror att jag tar Kim Larsen eller Magtens Korridorer istället när jag dricker min!

    SvaraRadera
  2. Jag vet, så här i efterhand skulle jag helt klart ha valt Efterklang istället.

    SvaraRadera
  3. Jag gillar smakreferensen till tall! Jag ser fram emot min men tror att det får bli Saybia till den... eller möjligtvis little red rooster med rolling stones bara för att det känns passande!

    SvaraRadera