måndag 12 september 2011

Opåverkad

Nu när det är ganska lugnt på nyhetsflödet vad det gäller ölnyheter så kan vi ta upp lite som hände förra veckan. Det framkom då att inom spelindustrin så förekommer det att spelföretag mer eller mindre utpressar tidningar och bloggar för att få bra betyg. Det kan ske genom att de ger ett spel till bloggare i utbyte mot ett bra betyg. Vissa tidningar som gett bolagets tidigare spel bra betyg kan då få tillgång till nya spel flera veckor innan release så de kan vara först ut med en recension.

Varför tar jag då upp det här? Jo, den enkla anledningen är att det inte kommer att ske här. Oavsett hur jag fått tag på en flaska så garanterar jag att jag provar den och sätter betyg efter mitt omdöme, ingen som helst påverkan förekommer.

Utav de nyheter som tas upp här på bloggen så väljer jag själv vilka jag skall publicera. Även där förekommer ingen som helst påverkan.

Med andra ord:
Humligheter är en oberoende ölblogg, helt utan påverkan från marknadskrafter. Alla bryggerier/distributörer/krogar/drycker som nämns på bloggen görs av fri vilja och väljs av ägaren till bloggen. Alla recensioner speglar alltid bloggägarens personliga smak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar