onsdag 21 september 2011

Brutal brewing inbjuder till smakprov på Stockholmsmässan.

Fyra bryggare/bryggmästare har fått i uppdrag av Brutal Brewing att tolka och brygga sin egen öl inför mässan.
Vilka de fyra bryggarna är mer eller mindre okänt då de bara har angett förnamnen på dem. Anders, Calle, Jonas och Richard är iaf namnen och det är i den ordningen som ölen listas nedan:

Dark Wendler 5,6 Fat som är en mörk lager.
C D I P A 8,8 Fat som är en IPA
Sour Chokolate 6,5 Fat som är en mörk lager
It ain´t over until the Big Brewmaster sings 5,6 Fat som är en Amber lager

Sedan plockar de även med sig lite andra provbrygder som följer:

S M K D Fat som är en Rököl
Screamin´IPA 6,66 Fat som är en IPA
Sleighhammer 9,0 Fat som är en medelljus stark lager

4 kommentarer:

  1. Hm... undrar vad man ska förvänta sig? Verkar ju på pappret vara rätt intressanta öl - men det gör ju släppet av Cheap Thrills oerhört märkligt!

    SvaraRadera
  2. "medelljus" !?

    SvaraRadera
  3. Jag har faktiskt ingen aning, det känns som det kan gå åt båda hållen.

    Som sagt på pappret ser det riktigt lovande ut och de skall ju som det är sagt från början vara Spendrups experimentverkstad. Förhoppningsvis lever de upp till det nu och släpper lite roliga saker.

    Cheap thrills förstår jag mig inte riktigt på (har inte druckit den än, men fann en sådan i kylen efter en fest så jag får väl ta tjuren vid hornen någon dag). Antagligen var det att det kände att de hade chansen vid en offertförfrågan och de chansade. Nu vann de och det har ju faktiskt blivit en riktig snackis så reklam det har de ju faktiskt fått.

    Men nu hoppas iaf jag på att de kommer att släppa någon kvalitetsbryggd. Det skall bli kul att höra vad folk säger efter mässan.

    SvaraRadera
  4. Pilsnerrogge: det är deras egna ord, så fråga mig inte. Jag antar dock att det borde vara en lite mörkare lager men ändå inte så mörk som en mörk lager.

    SvaraRadera