tisdag 3 mars 2015

Recension: Oceanbryggeriet/FemAle - We Can Do It




Helt klart ljus orange vätska med ett helt vitt skum. Doften är maltig karamell, men rätt tillbakahållen. Smaken har en gnutta citrus och gräs men inte direkt så mycket mer än så. Därefter kommer en beska som skär som en skalpell genom munnen, den är så tunn men samtidigt så skarp, normalt brukar beskan kännas bredare om ni förstår vad jag menar. Den här beskan är bland de elakaste jag stött på och det är den som faktiskt räddar den här ölen lite grann, i övrigt så är den tokanonym. Jag verkar dock ha haft lite tur i alla fall då andra har fått smörkola-smak i sina flaskor. Tanken med ölet är god, utförandet har på något sätt inte blivit bra, vart det har gått snett vet jag inte.

Doft: 5/10
Smak: 6/10
Totalt: 6-/10
Design: 7/10, Påminner om en gammal affisch från krigstiden på ett rätt bra sätt.
Tidsåtgång per flaska: Strax över en timme.
Prisvärdhet: Inte prisvärd, 29,80:- kostar den och det är den inte värd, kan möjligtvis köpas av de som liksom jag älskar extrembeska. (Flaskan finns att beställas hos Systembolaget i det lokala och småskaliga sortimentet)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar