tisdag 26 november 2013

Inför Örebro Öl och Whisky Festival

Bild från Conventum
I helgen är det dags för årets upplaga av Örebro Öl och Whisky Festival. När jag nu sitter och kikar på listan som general Svammelman (läs Ölsvammel) som vanligt så förtjänstfullt har gjort så vattnas det allt i munnen. Det är på pappret otroligt mycket kvalitetsdrycks som kommer att skeppas in till Örebro under veckan.

Jag tror inte många kommer att bli besvikna. Några höjdpunkter för min del är att Närke återigen kanske tar med sig den smått mytiska utropstecken (en sån där öl som jag bara missar hela tiden), annars bör man inte missa årets Gransus som är fasiken helt otroligt bra.  Cask plockar med sig lite annat än det normala standardsortimentet och där bör man inte missa blåbärsipan Sonja, bland det bättre som kommit ur det bryggeriet på länge. AST har med sig lite Thomas Creek, Up the creek är ju lite festlig med dess galna färg, sen har de även med sig en hel del annat som verkar klart provvärt. Bishops Arms har om inte annat en hel armada av Mikkeller-öl som är bara att hugga in på.

Som sagt, den som inte hittar något att dricka får gå och köpa korv istället.

Jag kommer, kommer ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar