lördag 19 mars 2011

Recension: Eskilstuna Ölkultur Anders dubbel IPA

Det är inte lätt att få tag på den här ölen då den bara säljs på Systembolagen i Eskilstuna. Det tog sin lilla tid att få över den till min hemstad, men med lite kontakter så fick jag äntligen en flaska i min hand.

Det första som slog mig var designen på flaskan, den är inte vacker. Namnet på ölet är inte heller mycket att hänga i julgranen så jag hoppades på att innehållet åtminstone skulle vara något bättre. Det var det, den var otroligt bra. Myyyyyycket smak och en härlig efterbeska. Detta kan vara det bästa jag har druckit på mycket länge.

Musik som passar till det är måste vara Eskilstunabandet Yvonne. Även där en härlig efterbeska, synd bara att de är lite mörka och ölet ljust, men annars är det en klockren kombination.

Doft: 7/10
Smak: 9/10
Antal timmar per flaska: 1 timme och en kvart.
Totalt: 9/10
Prisvärdhet: Prisvärd. Kan man få tag på den så är det bara att slå till. Jag kommer helt klart försöka få hem några buteljer till nu när det blir sommar och allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar