lördag 12 november 2011

Recension: Highland - Orkney Porter

Ännu en av dessa öl jag köpte på vinst och förlust i Edinburgh. Jag föll för den på grund av att det var en de få öl som kom över 8% i hyllan. Så var det värt att släpa hem den då?

Färgen är mörk rödbrun med ett litet brunt skum av den ljusare varianten. Doften är svag men man finner ändå lite dadlar, lite kex, lite kaffe och lite choklad. Smaken har ungefär det samma, men även den rätt långt i bakgrunden. Det hela avslutas med en liten knuff av alkohol och knappt någon beska alls. I mitt tycke en inte alltför rolig öl, det händer inte så mycket och jag blir inte knockad av smakerna.

Till den här skotska gynnaren passar det att lyssna på något av Mumford & Sons.

Doft: 5/10
Smak: 6/10
Antal timmar per flaska: en timme ungefär. 
Totalt: 6/10
Prisvärdhet: Går inte att finna i Sverige vad jag kan se (upplys mig gärna vart och hur man får tag på den i Sverige), men 2,25 pund är den nog ändå värd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar